wtorek, 16 października 2012

Mam już 21 miesięcy!

Mój kochany synek 11 października skończył już 21 miesięcy. Jak szybko ten czas mija.



Jaki jestem i co potrafię:
  • wchodzić i schodzić samodzielnie ze schodów,
  • dobrze znam części ciała, potrafię je pokazać nie tylko na sobie ale i na innym człowieku albo na lalce lub misiu,
  • opowiadać (często jeszcze po swojemu) co widzę wokół siebie, jestem bardzo ciekawy wszelkich nowości,
  • sam sięgam po ulubione książeczki i "czytam" je po swojemu albo proszę rodziców o pomoc,
  • potrafię rysować bazgrołki,
  • potrafię sam się najeść widelcem lub łyżeczką,
  • samodzielnie potrafię ubrać buty, czapkę, zdjąć sweterek, kurteczkę, skarpetki i butki,
  • dosięgam już do klamek i otwieram drzwi,
  • znam sporo słów, potrafię tworzyć proste zdania np. mama bubu, mama cycy,
  • coraz więcej czasu spędzam bawiąc się samodzielnie,
  • naśladuje często dorosłych,
  • potrafię złożyć rączki do amen, uklęknąć w kościele, prawie sam się już żegnam,
  • sygnalizuję swoje potrzeby fizjologiczne, jednak na razie dopiero po tym jak już zrobię,
  • buduję wierze z klocków,
  • potrafię sam wejść na łóżko, wersalkę czy krzesło,
  • potrafię bawić się ze starszymi dziećmi, często je przytulam,
  • jestem bardzo towarzyski, uwielbiam jak przychodzą goście wtedy się popisuję i pokazuję co już potrafię.

2 komentarze:

  1. brawo!
    Lista umiejętności jest imponująca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, ze niedługo dołączą do nich: załatwianie się do nocniczka i odzwyczajenie od smoczka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.