sobota, 13 października 2012

Pierogi ruskie - pierogowy zawrót głowy

Korzystając z okazji, iż dzisiejszy dzień spędzam w domu, postanowiłam na obiad przygotować moje ulubione pierogi - ruskie.

Przepis pochodzi ze zbioru mojej mamy.


Składniki na farsz:
  • 80 dag ugotowanych ziemniaków,
  • 50 dag twarogu,
  • 2 duże cebule.
Składniki na ciasto:
  • 40 dag mąki,
  • zóltko jaja,
  • szczypta soli,
  • ok. połowy szklani letniej, przegotowanej wody (mi wyszło jakieś 3/4)
Przygotowanie:
Ziemniaki oraz twaróg zmielić i połączyć ze sobą. Dodać podsmażoną w kosteczkę cebulę. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.
Na stolnicy przesiać mąkę, zrobić w mące dołek, wbić żółtko, posolić, ugniatać ciasto dolewając stopniowo wodę. 
Gładkie, elastyczne ciasto owinąć w ściereczkę i zostawić na kilkanaście minut aby "odpoczęło".
Ciasto rozwałkować i wycinać np. szklanką placuszki, w które następnie należy wkładać farsz i dobrze przyciskając krawędzie placka zaciskać aby podczas gotowania farsz nie uciekł. Gotować pierożki do wypłynięcia.

Ja pierogi podaję polane rozpuszczonym masełkiem z bułeczką tartą.





1 komentarz:

  1. Uwielbiam pierogi ruskie. Niestety za dużo z nimi roboty, więc robię je tylko na święta :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.