piątek, 25 stycznia 2013

Ciasteczka maślane

Postanowiłam dziś zrobić niespodziankę mojemu małemu szkrabowi i upiekłam ciasteczka maślane. Ciasteczka przygotowuje się błyskawicznie. Przepis jest naprawdę bardzo prosty. Ciasteczka doskonale nadają się jako przegryzka dla dzieciaczka kiedy malec poprosi o coś słodkiego. Nie są przesłodzone, no i wiadomo że ich skład to tylko naturalne składniki, żadnych konserwantów czy ulepszaczy. 

Dorosłym także zasmakują. Nadają się doskonale do popołudniowej kawki czy wieczornego mleczka bądź kakao.

Czyż nie wyglądają apetycznie?


wersja - na wypasie




wersja goła - dietetyczna






Oto przepis:

Składniki:
  • 125 dag masła (koniecznie musi być masło!),
  • 150 dag mąki,
  • 1 jajo,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego.
Na wierzch:
  • pół tabliczki czekolady mlecznej,
  • płatki migdałów,
  • zmielone orzechy włoskie.
Wykonanie:
  1. W misce ubić pianę z białka.
  2. W następnym naczyniu utrzeć żółtko z cukrem pudrem i cukrem waniliowym.
  3. Dodać do utartego żółtka masło i dalej ucierać.
  4. Do żółtka z cukrem i masłem dodać stopniowo mąkę.
  5. Na koniec dodać ubita pianę i dobrze połączyć składniki.
  6. Z ciasta formować kuleczki wielkości małego orzecha włoskiego.
  7. Kulki układać na blasze wysmarowanej tłuszczem i zgniatać widelcem.
  8. Piec ok. 15-20 minut do zrumienienia ciastek w temperaturze 180 stopni.
  9. Po upieczeniu ciastka wystudzić.
  10. Rozpuścić czekoladę na parze.
  11. Płynną czekoladą smarować ciastka i posypywać migdałam oraz orzeszkami.

SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Ja jatkich nie piekę, bo na jednym bym nie poprzestała hihihihh. Wyglądaja super

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zjadłabym wszystkie na raz ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.